Opravy čerpadel DeNOX a DENOXTRONIC
Provádíme renovace katalyzátorů nákladních vozidel s emisní normou Euro – 4, Euro – 5 a Euro 6
Opravujeme čerpadla dopravující AdBlue (močovinu) výrobce Bosch, nesoucí označení DeNOx a DENOXTRONIC určená pro nákladní vozidla a autobusy. Vozidla s těmito čerpadly DeNOx a DENOXTRONIC na AdBlue splňují emisní normy Euro – 4, Euro – 5 a Euro -6. Čerpadla DeNOx jsou montovaná do vozidel Iveco, Renault, Volvo a autobusů SOR, agrotechnika. Čerpadla DENOXTRONIC nalezneme ve vozidlech DAF, Scania, MAN a v autobusech Irisbus, Karosa a Solaris s motory DAF.
Systém DeNOx
Systém DENOXTRONIC
Specializujeme
se na tyto výrobce Iveco, Renault, Volvo, DAF, Scania, MAN, Irisbus…
Rychlost opravy
Provádíme tzv. výměnným způsobem, jinak do 2 dnů
Garance
Garantujeme kvalitu, spolehlivost, serióznost a slušnost
+420 602 607 626
Pro co nejrychlejší objednání nebo více informací volejte
Šetřte náklady
Renovací ušetříte až 50% pořizovacích nákladů nového dílu
Čerpadla DeNOx a DENOXTRONIC vstřikují do katalyzátoru kapalinu AdBlue (močovinu) za účelem snížení emisní hladiny výfukových splodin – viz. obrázek níže:
Popis systému
Tento systém snižování emisí pomocí čerpadel DeNOx a DENOXTRONIC na požadovanou normu EURO 4, EURO 5 a EURO 6 se nazývá SCR (Selective Catalytic Reduktion). Systém je řízen elektronicky pomocí řídících jednotky motoru a řídící jednotky čerpadla DeNOx a DENOXTRONIC.
Sestava systému SCR
Systém tvoří vlastní čerpadlo, které nese označení DeNOx nebo DENOXTRONIC, výrobce Bosch. Dále je zde zařazena nádrž na AdBlue (močovinu), dávkovací modul nebo tryska zabezpečující vstřik kapaliny do katalyzátoru a dopravní potrubí. Oxidační katalyzátor je vyroben z nerezové oceli a současně plní funkci tlumiče výfuku.
Funkce systému
Systém SCR zabezpečuje proměnu nežádoucích oxidů dusíku (NOx) v emisních splodinách na neškodnou sloučeninu sestávající z volného dusíku (N2) a vodní páry (H2O). Tuto proměnu v katalyzátoru zabezpečuje pomocí chemických reakcí kapalina AdBlue (močovina), která je systematicky dopravována čerpadly DeNOx a DENOXTRONIC. AdBlue je vodný roztok močoviny s obsahem 32,5 % syntetické močoviny a 67,5 % destilované vody, při -15 stupních Celsia krystalizuje.
Co je to AdBlue (močovina)?
AdBlue je bezbarvý, netoxický vodný roztok močoviny, s obsahem 32,5 % syntetické močoviny a 67,5 % destilované vody. Pozor – při – 15˚ C roztok AdBlue krystalizuje !
Zkušební protokoly:
Rovnice:
4NO + 4NH3 + O2 — katalyzátor 320° – 400° –> 4N2 + 6H2O
2NO2 + 4NH3 + O2 — katalyzátor 320° – 400° –> 3N2 + 6H2O
Provoz s vyřazeným systémem AdBlue
Emisní norma Euro-4, Euro-5 a Euro-6 nedovoluje a žádný výrobce nedoporučuje jakýmkoli způsobem funkčnost tohoto systému rušit či obcházet. Při zastavení nebo zrušení (vypojení) vstřiku AdBlue (močoviny) do katalyzátoru, nejen že vozidlo nesplňuje potřebné emisní normy, ale současně dochází k zanášení katalyzátoru pevnými částicemi z emisních splodin, až do jeho ucpání a zničení.
Cena nového se pak pohybuje okolo 60.000 – 100.000,- Kč.
Vedeme databázi všech opravených čerpadel DeNOx a DENOXTRONIC, všech servisních úkonů provedených v minulosti a technický popis zjištěných závad a provedených úkonů.