Opravy čerpadel DeNOX a DENOXTRONIC

 

Provádíme renovace katalyzátorů nákladních vozidel s emisní normou Euro – 4, Euro – 5 a Euro 6

 

Opravujeme čerpadla dopravující AdBlue (močovinu) výrobce Bosch, nesoucí označení DeNOx a DENOXTRONIC určená pro nákladní vozidla a autobusy. Vozidla s těmito čerpadly DeNOx a DENOXTRONIC na AdBlue splňují emisní normy Euro – 4, Euro – 5 a Euro -6. Čerpadla DeNOx jsou montovaná do vozidel Iveco, Renault, Volvo a autobusů SOR, agrotechnika. Čerpadla DENOXTRONIC nalezneme ve vozidlech DAF, Scania, MAN a v autobusech Irisbus, Karosa a Solaris s motory DAF.

 

Systém DeNOx

 

denox-jednotka15001_system_denox15003_system_denox150euro6_14V_150euro6_24V_150

Systém DENOXTRONIC

 

02_system_denoxtronic15001_system_denoxtronic150

 

Specializujeme

se na tyto výrobce Iveco, Renault, Volvo, DAF, Scania, MAN, Irisbus…

Rychlost opravy

Provádíme tzv. výměnným způsobem, jinak do 2 dnů

Garance

Garantujeme kvalitu, spolehlivost, serióznost a slušnost

+420 602 607 626

Pro co nejrychlejší objednání nebo více informací volejte

Šetřte náklady

Renovací ušetříte až 50% pořizovacích nákladů nového dílu

Čerpadla DeNOx a DENOXTRONIC vstřikují do katalyzátoru kapalinu AdBlue (močovinu) za účelem snížení emisní hladiny výfukových splodin – viz. obrázek níže:

denox

Popis systému

Tento systém snižování emisí pomocí čerpadel DeNOx a DENOXTRONIC na požadovanou normu EURO 4, EURO 5 a EURO 6 se nazývá SCR (Selective Catalytic Reduktion).
Systém je řízen elektronicky pomocí řídících jednotky motoru a řídící jednotky čerpadla DeNOx a DENOXTRONIC.

 

Sestava systému SCR

Systém tvoří vlastní čerpadlo, které nese označení DeNOx nebo DENOXTRONIC, výrobce Bosch. Dále je zde zařazena nádrž na AdBlue (močovinu), dávkovací modul nebo tryska zabezpečující vstřik kapaliny do katalyzátoru a dopravní potrubí.
Oxidační katalyzátor je vyroben z nerezové oceli a současně plní funkci tlumiče výfuku.

 

Funkce systému

Systém SCR zabezpečuje proměnu nežádoucích oxidů dusíku (NOx) v emisních splodinách na neškodnou sloučeninu sestávající z volného dusíku (N2) a vodní páry (H2O). Tuto proměnu v katalyzátoru zabezpečuje pomocí chemických reakcí kapalina AdBlue (močovina), která je systematicky dopravována čerpadly DeNOx a DENOXTRONIC.
 AdBlue je vodný roztok močoviny s obsahem 32,5 % syntetické močoviny a 67,5 % destilované vody, při -15 stupních Celsia krystalizuje.

 

Co je to AdBlue (močovina)?

AdBlue je bezbarvý, netoxický vodný roztok močoviny, s obsahem 32,5 % syntetické močoviny a 67,5 % destilované vody. Pozor – při – 15˚ C roztok AdBlue krystalizuje !

Zkušební protokoly:

01_nabidka_adblue 01_protokol_adblue 02_nabidka_adblue

Rovnice:

4NO + 4NH3 + O2 — katalyzátor 320° – 400° –> 4N2 + 6H2O

2NO2 + 4NH3 + O2 — katalyzátor 320° – 400° –> 3N2 + 6H2O

 

Provoz s vyřazeným systémem AdBlue

Emisní norma Euro-4, Euro-5 a Euro-6 nedovoluje a žádný výrobce nedoporučuje jakýmkoli způsobem funkčnost tohoto systému rušit či obcházet. Při zastavení nebo zrušení (vypojení) vstřiku AdBlue (močoviny) do katalyzátoru, nejen že vozidlo nesplňuje potřebné emisní normy, ale současně dochází k zanášení katalyzátoru pevnými částicemi z emisních splodin, až do jeho ucpání a zničení.

Cena nového se pak pohybuje okolo 60.000 – 100.000,- Kč.

Vedeme databázi všech opravených čerpadel DeNOx a DENOXTRONIC, všech servisních úkonů provedených v minulosti a technický popis zjištěných závad a provedených úkonů.